Uti i mitt fönster

 
När jag var på IKEA för några veckor sedan köpte jag ett örtkit. Det var som tre pappmuggar med tre små puckar med jord och tre små påsar med frön. När man vattnade pucken svällde den till kanske fem gånger sin storlek och så kunde man så fröerna. Odling helt i min smak. Blev knappt jordig om fingrarna. Nu har det börja gro rejält. Bara sedan i lördags när jag tog bilderna ovan har de små plantorna dubblats i storlek. Basilika, timjan och koriander blir det. Superbra grej!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh kul, det måste jag prova!

Svar: Ja, det var mycket fiffigt! och jag får känna mig lite duktig (det VÄXER ju!) fast jag egentligen kan mycket, mycket lite om att odla. :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-25 @ 22:21:00
URL: http://withsofia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0