Pärlhyacint

 
Jag älskar pärlhyacinter! Det är vår för mig. Och nu när våren ute är kraftigt försenad fixar jag den inne istället. Pärlhyacint är så otroligt mycket nostalgi för mig. När jag var liten växte det fullt av dem tillsammans med krokus under mitt sovrumsfönster. När pappa fyllde år i mitten av maj brukade vi plocka dem. Alltid blåa. Jag tyckte alltid att de var så roliga och ville plocka av de små pärlorna, men det fick jag ju såklart inte för mamma. Fina! Idag när jag var hos floristen och köpte en fin kruka till den erbjöd hon sig att plantera den, även fast jag köpt den på torget. Det kallar jag service det! Nu står den så fin i mitt kök och jag hoppas att den blommar för fullt tills nästa helg. 
 

Kommentarer
Postat av: Angus

Åh älskar dom oxå! Har redan köpt i två omgångar... Får bli ny
När jag kommer hem :)

Svar: Ja, de är underbara!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-16 @ 21:52:11
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Angus

Hmm... Den varningen skulle kommit för ett par dagar sen ;) Hahaha

Svar: Haha, men jag trodde inte ni skulle spela sånt! NEJ!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-17 @ 08:40:20
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Angus

Haha nä du det trodde inte jag heller!!! Plötsligt va bara kJ borta och sen bröt helvetet lös!! Haha åh gud

Svar: Min syrras kille spelade bort typ 1000 kr på det där. Hur mycket för KJ? man vinner ALDRIG! De som "vinner" är med på det, i ligan. INGEN vinner!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-17 @ 15:23:25
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0