Jag kapitulerade

 
Jag ogillar påskpynt mycket, mycket, mycket. Det finns i min mening i stort sett inget fint påskpynt. Det skulle väl vara det där gräset man odlade på dagis då, och det funkar ju bra nu när det nyligen har varit persiskt nyår, för de som firar det har ju redan grott. Annars består mitt påskpynt av sådant jag fått, nästan uteslutande av min ömma moder. Och hon har hittat fint påskpynt - det vill säga så fint som det kan bli. Det är helt enkelt inte min grej (och ni som läst denna bloggen ett tag vet ju att nästan inget pynt är det). Men förra veckan har jag sett kvinna efter kvinna (för det är nästan bara kvinnor) gå runt med ett gäng ris under armen. På väg hem från staden (onödiga pengar?) eller från naturen. Så när jag var ute i skogen så tog jag faktiskt lite också. Från ett fallet träd, mind you. Och det blev väl ganska fint ändå va? Jag visste inte vad det var för träd jag masakerat, men det verkar faktiskt efter en dag i vatten - för jag vill ha gröna blad och hopp om vår och inte påskfjädrar - vara videung. Och det är ju så där härligt nostalgiskt. Så ok då, jag kapitulerade för lite påsk. Kanske tar jag fram mammas pynt också, nu när jag börjat...
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag är inte heller mycket för pynt, i synnerhet inte färgglada och kitschiga påskditon. Lite ris skulle jag dock kunna överväga om det nu var så. Tycker att det är en fin inredningsdetalj även utanför påsken. Passar dessutom in mycket bra till det "naturnära" matsalsbord. Tummen upp!

Svar: Tack Ellinor. Ja, jag kommer nog ha kvar det som "vårpynt" när bladen kommer. Om inte allergin sätter stopp, det vill säga. Vi får se. Tror inte jag är allergisk mot vide dock... Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-26 @ 08:21:30
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0