Grönt är skönt

 
Förra året gick jag på fest grönklädd på St Patrick's, helt utan att jag hade tänkt på det. Jag fick hejarop av ett gäng irländare på tuben hem den natten, minns jag. I går var jag på fest där temat var grönt. Jag satte på mig gröna braxor och min fina gröna ring från Moderna Muséet som jag fick av mina vänner i 25-årspresent. På festen serverades det Gröna Hissen och alla var grönklädda. Men ingen hade tänkt på att det var St Paddys idag. Det gröna var en intern grej de kört med länge. Snacka om sammanträffande! Dessutom två år i rad för mig. Det var för övrigt en mycket trevlig kväll, där vi firade två killar som klarat av Vasaloppet. Det bjöds - förutom Gröna Hissen - på mjöd, bloddopingföreläsning, ordvitsar, bål och en hel hög skratt. Jag vek in hovarna tidigt och är nöjd me det idag - börjar nog bli lite gammal... Så: Glad St Patrick's-dag! Eller kanske: Lá Fhéile Pádraig Sona Duit!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0