Fullt upp / Life is good

 

Idag försov jag mig, vaknade när jag vanligtvis brukar lämna hemmet, gjorde i ordning mig i blixtfart och var på jobbet lite innan jag var tvungen. Körde en galet full dag (den här veckan är nästan löjligt fullproppad), sprang till min franskaklass, sprang vidare efteråt för att jobba mer och var inte hemma förrän vid 21.30-snåret. Och vet ni? Jag älskart! Jag har mycket hellre liiite för mycket att göra än tvärt om. Då njuter jag. Då mår jag bra. Jag blir (negativt) stressad av att ha lite för lite att göra. Visst, jag vill inte ha galet mycket precis hela tiden, men faktiskt nästan. I alla fall under ordinarie arbetstid. Och mellan två möten idag hann jag bläddra i ett glossigt franskt magasin, det bådar gott inför helgläsningen. Nu sängen, imorrn blir det full rulle igen. Och så teater på kvällen. Life is good! 

 


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Kan inte annat än instämma. Jag jobbar som bäst under stress/press och älskar den känslan. Inaktivitet får dock helt motsatt effekt och ibland undrar jag om inte det är en stor stressfaktor i sig...att känns sig stressad över att inte vara stressad...så kan i alla fall jag känna ibland.
Önskar dig en fortsatt fin torsdag!
Kram

Svar: Precis så. Jag önskar dig detsamma! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-21 @ 08:39:48
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0