Butiken

 
Nu kommer ett riktigt härligt tips, gott folk! Det är en butik som heter Butiken och som blev vald till årets butik 2012 av Svensk Handel. Det ni! I lilla Tenhult utanför Jönköping - där jag för övrigt sprang runt som barn med mina kusiner - ligger butiken och den är verkligen värd en liten avstickare, kan jag meddela. Här trängs skitsnygga kläder (jag provade den chanelliga rosa jackan på tredje bilden men den satt inte riktigt som den skulle tyvärr), inredningsprylar, design av olika slag, smycken, accessoarer, leksaker och barnsaker med téer, choklad och skönhetsprodukter. Jag fick hjälp av vad jag tror var ägarinnan herself, och hon var sjukt trevlig och kunnig. Vi var i butiken en låååång stund och vi kom därifrån med lite smått och gott. Priserna är lite på den dyra sidan, men så är det också handplockade saker med kvalité, själ och personlighet. Hit kommer jag mycket gärna igen! Och vet ni vad det bästa är? De har en webbshopp med utvalda produkter! Klick, klick!
 
Butiken - för sakletare och klädsugna, Centrumvägen 13, Tenhult, 036 - 39 04 80 
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Osis, jag trodde det var en butik som fanns här i närheten! Fanns mkt fint där! :)

Svar: Haha, ja. Huldas i Öret är ju lite så, du vet den vid Ostbutiken. Det är en väns vän som har den. Mia har bloggat om den, vet jag. Förresten, om du har tid med fika så hör av dig! :) (Vasa?)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-19 @ 21:09:52
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0