Minisemester


I lördags sken solen från en klarblå himmel och det var högsommarkänsla i luften. Jag, vännen och lillkickan packade in oss i bilen och begav oss mot Eskilstuna och Parken Zoo. Jag är av uppenbara skäl väldigt ambivalent till djurparker i allmänhet och Parken Zoo i synnerhet, men det var en fin dag. Vi lekte i lekområdet (lillkickans favorit var inte djuren, utan den gigantiska studsmattan som fanns där), kollade in deras nya dinosauriepark med rörliga, vattensprutande och vrålande dinosar (läskigt, tyckte lillkickan. Fränt, tyckte jag), käkade tacobuffé i det sydamerikanska området, klappade alpackor och njöt av det underbart varma vädret. Jag kan tydligen prata med surikater, för när jag härmade dem kom de och ställde sig upp så där sött. Bra att veta. Annars var favoritdjuren Manvarg (som en stor räv, självklar favorit i avsaknad av the real thing), klolös utter, fiskarkatt och sandkatt. Mina ickefavoriter var de - enligt mig - alldeles för små hängnen. Hoppas de blir större... I alla fall. Lillkickan - som älskar djur - var nöjd och vi liksaså. Jag fick semesterfeeling och tänker att fram till min semester i slutet av juli ska jag åka på helgtrippar. Som små minisemestrar. Fint som snus.
 
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Haller med. Ar minst sagt ambivalent till djurparker. Jag tycker dock att svenska djurparker ar battre, dar har djuren oftast hyfsat stora ytor att rora sig pa i jamforelse med zoo i Munchen, har har inte ens elefanterna stort!

Svar: Ja, precis. DjurPARK är bättre än Zoo. Tänker på NYC-Zoo. Fy fasen egentligen, hur vi människor kan vara mot andra varelser.... Än så länge går jag på djurpark. Dock inte Cirkus eller små Zoo.
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-11 @ 09:51:49
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Vilken underbar och fin dag. Strålande vackert väder och finfint sällskap!
Även om jag har lite svårt för konceptet "djurpark" tycker jag ändå att det är väldigt trevligt att besöka sådana, i synnerhet Borås dito som bjuder på en fantastiskt vacker promenad. Till skillnad från många barn är jag otroligt fascinerad av alla djur men får snällt foga mig i en stund på lekplatserna också ;)

Önskar dig en fortsatt fin dag!

Kram

Svar: Detsamma Ellinor! Hoppas solen lyser även på dig! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-11 @ 09:58:31
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angus

Nej va mysigt!! :)
Ja men visst, bra med mycket, men då får det helst regna ute!

Svar: Ja, det var jättemysigt! Vi får ta en utflykt i sommar! Det ska ju bli dåligt väder nu framöver några dagar, då får du jobba inne med alla foton!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-11 @ 21:03:46
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Helena

Ja vad mysigt vi hade det! Vilken tur lilla A har som har en så fin "moster". Kram från oss

Svar: Och vilken tur att jag har en så fin "syster" och "systerdotter"!!! <3
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-11 @ 21:10:00
Postat av: Beeautiful Life

Välkommen att kika in i min nya skönhetsblogg. Här kommer du att hitta mycket spännande :)

2013-06-12 @ 08:13:18
URL: http://beaautifullife.blogg.se
Postat av: Angus

tack jenny!
jag ska till götene i helgen (igen) men kan vi inte boka in en dejt nästa vecka?!

Svar: Jag åker på torsdag och är upptagen onsdag. Det är måndag eller tisdag. Eller veckan efter det kanske? Glass/glas vin/uteserveringsmiddag kanske?
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-12 @ 18:58:28
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Johanna - Tillvaron.se

Härligt det såg ut. Jag gillar surikater, tycker de är skitskoj. Man ska alltså gå dit när du är där då...

Just parken Zoo borde dock veta att de har ögonen på sig och därför borde de se till att de små liven har det bra.

Svar: Haha, vi får boka in ett gemensamt besök! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-13 @ 15:32:55
URL: http://tillvaron.se/johanna
Postat av: Lotta

Minisemester och helgtrippar - mina favvisar ;)

Härligt härligt ni haft det, bästa sällskapet och skönt väder.
Jag är nyfiken på the Bronx Zoo... har aldrig varit där. Eskilstuna och Parken Zoo är toppen!!

KRAM, ha en skön helg

Lotta

Svar: Ja, alldeles underbart! Ha det fint, fina fina Lotta!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-15 @ 00:59:25
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Christine&Paris

Mini helgtrippar är ju så härligt! Då känns inte veckorna så långa :)

Hoppas du får en fin söndag!

Svar: Absolut! Jag gjorde en den här veckan också, faktiskt!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-16 @ 11:20:51
URL: http://christineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0