Min fristad


Min vecka förra veckan var GALEN. Jag hade mycket på jobbet, och efter jobbet också faktiskt, sedan på ondag kväll var det Den Stora Personalfesten, med personerna från Så ska det låta och Shirley Clamp på scenen. Jag jobbade tills det var dags att bege sig dit. Blev lite för sent. Hem och sova några timmar, in i en bil för konferens två dagar i Loka, hemfärd till Öret och jobba undan några timmar på kontoret i fredags, innan jag knatade hem för att ta hand om all tvätt, disk etc jag på grund av stressen under veckan hade struntat i. Sedan ett tåg till småstaden där jag sov en natt för att sedan sätta mig i en bil mot Småland över dagen, sedan hem till Öret igen. Pust. Men. I fredags när jag vid halvåttahugget rullade in i småstaden mötte syrran upp mig på stationen. Vi åkte ut på landet, promenerade jycken i sommarkvällen, käkade göttis och slökollade på TV. På morgonen lyckades vi trycka in ännu en hundpromenad, blomplockning, ett kettlebellpass och melodikryssetfrukost (en mycket viktig tradition i hennes killes familj, de gjorde till och med det när vi var i Grekland). Även om allt detta var något intryckt i ett väldigt fullbokat schema var det en andningspaus. En chans att slappna av, ha på sig härliga myskläder och bara vara. Underbart. Min syrras hus på landet (och hennes närvaro, såklart) har kommit att bli min fristad. Precis vad jag behöver just nu.
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag blir andfådd bara av att läsa om din vecka. Skönt att du fick till en lugn och och andningspaus för att samla nya krafter inför veckan som stundar.
Hoppas att det blir något lugnare och att du får en fin midsommarhelg.

Stor kram vännen

Svar: Efter midsommar. Då jädrar ska jag inte göra många knop. Då ska jag köra ett lugnare tempo ända tills semestern! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-17 @ 10:59:39
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angus

åh herre! jag blev själv helt slut!!

Svar: I know! Efter midsommar, efter midsommar, efter midsommar. Det är mitt mantra just nu... :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-17 @ 20:33:17
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Frida & Filippa

Fantastiska bilder!

Svar: Tack, det var mysigt!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-17 @ 22:52:07
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Hanna Karlsson

Det var verkligen fullt upp ser jag. :-)

2013-06-19 @ 07:36:39
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Annika

Ja, det var mkt det på en ggn.
Förstår att det är fristad hos dina syster. Det ser verkligen underbart ut
Melodikrysset ja, det fyllde min syster och hennes man medan de var här också. Håhåjaja...
Fina Bilder!!
Hoppas denna vecka är lugnare.

Svar: Ja Melodikrysset, rolig grej! Ha en ljuvlig midsommarhelg, Annika!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-19 @ 14:30:55
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Postat av: Christine&Paris

Just det där behöver jag i helgen. Fast jag ska till London i stället och shoppa, äta gott och umgås med syrran :)

Svar: Härligt! Bon voyage!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-19 @ 22:13:52
URL: http://christineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0