På begäran

 

Min ömma moder ringde från lantstället. Hon undrade: kunde jag inte lägga upp bilder på kissen så man fick se hur hon trivdes i min lägga? Ja, hon använde inte ordet "lägga" då, mammi. Men hon undrade likväl. Och visst mammi, här är fotona! Hon trivs. Men vill ha min uppmärksamhet mest hela tiden (inklusive när hon blir leksugen 02.10). Lite som att ha ett leksuget barn hemma. Hon har lite uppstudsig uppsyn och tar sig friheter, som att lägga sig på matsalsbordet när jag sitter där och äter. Allt för uppmärksamhet. Får hon inte det skriker hon tills hon har den. Och då vill hon leka eller gosa. Jag. Har. Skämt. Bort. Henne. Curligmatte, that's me.
 

Kommentarer
Postat av: ma

Vilka fina kort!
Det syns att hon mår bra!
Kram Ma

Svar: Tack mammi! Puss och kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-07-05 @ 10:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0