Semmelkvinnan: Hälls konditori

 
Igår var det så äntligen dags att prova Hälls semlor. Jag trodde semlan här skulle få toppoäng och således koras till Örebros godaste semla. Titta bara på Hälls slogan: "lite finare, lite godare!". Hälls har som Sveas en rad olika semlor. Igår hade de wienersemlor, semlor med grädden och mandelmassan blandad och klassiska semlor i olika storlekar. Jag tog en klassisk i klassisk storlek. Och oj, så besviken jag blev! Locket var löjligt litet och tunnt, och hade lite socker på sig. Det var ju redan lite socker på grund av att locket var litet, men de hade lyckats att dra in ännu mer på det. Men det var själva bullen som var en besvikelse. Den var inte färdigbakad. Den smakade deg. Det var perfekt med kardemummamängd, perfekt mängd mandelmassa (även om jag blev lite besviken på att den inte verkade hemgjord) och helt ok grädde. Men bullen var helt enkelt inte färdigbakad. Detta i kombination av dett minimala locket gör att Hälls konditoris semla får enkom 2,5 poäng av 5. Synd.
 
Hälls konditori, Stallbacken (finns även på Olaigatan) Engelbrektsgatan 12, 019-6110766

Kommentarer
Postat av: Sofia

Snart snart snart ska jag äta en =)

Svar: Åh, så gött! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-20 @ 16:28:17
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Sofia

Vilken besvikelse!

Svar: I know! :(
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-20 @ 19:43:39
URL: http://withsofia.wordpress.com
Postat av: Miss Marie

Oh no! Hälls brukar ju vara bra!!!

Du får ta buss 727 ut till Pålsboda o äta en semla på Pålsbodas konditori så får du se om den är nåt att ha! ;)

Svar: Eller hur? Jga blev jätteöverraskad! Pålsboda....Tåls att tänka på! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-21 @ 08:21:55
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0