Netflix

 
Jag har provat tre olika betalplaysiter nu. Jag har bloggat om Filmnet, berättat att jag skaffat Viaplay och nu har jag också provat Netflix. Som vinner överlägset. Netflix har ungefär samma omfång av filmer och serier (kanske lite mer serier än de andra och framför allt flera säsonger av dem dock). Det som gör Netflix bäst är själva spelaren. Den kommer ihåg vad man sett sist, och även om man slutat mitt i något och sedan loggat ut frågar den om man vill fortsätta där man sist slutade när man loggar in i en. Dessutom har den en mycket fiffig spelare som spelar flera avsnitt på rad, ett efter ett, av serier. Man kan dessutom ställa in sina egna film- och TV-preferenser och så ger Netflix en exempel på vad man kanske vill se. Betygsätter man filmer och TV-serier gör den det hela ännu mer personligt. Jag kommer använda mig av Netflix framöver, jag. Jag kommer ihåg när jag var i USA som tonåring. Då var Netflix ett företag där man prenumererade på DVD-filmer. Det gick ut på att man fick två filmer i taget. Så fort man skickade tillbaka filmerna fick man två till. Och så betalade man en fast avgift per månad. Ju snabbare man var desto fler filmer hann man se på en månad. Netflix är uppenbarligen ett företag som tänker till och som följer med i tiden. Jag gillart. Något annat som jag gillar är serien jag började följa igår när jag skaffade Netflix. Sons of Anarchy. Tio avsnitt på rad, blev det. Hela eftermiddagen och kvällen och ända  fram till tvåhugget när jag gick och lade mig. Tre säsonger finns det på siten. Jag vet vad jag ska göra framöver... (vad är det med mig och farliga, känslomässigt otillgängliga män egentligen?). I alla fall: Netflix - två tummar upp! Skaffa det HÄR
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta i USA

OK, here we go:

Semlan. 2.5 tror jag betyget blev. Jag har studerat bilden noga och jag ser att det börjar verkligen redan med locket. Locket är ju förrätten på semlan. Det går inte att skippa över locket och marginalisera. Grädden är ju ett kapitel i sig. Säkert trixit. Jag tror en anledning till att jag tycker om hemmagjorde semlor så mycket är just grädden - helt nyvispad. Len som sammet. Smälter i munnen.
Mandelmassan måste vara rätt balans med.
Så bullen. ENORMT svårt. Fabrikskänsla och storproduktion ger ju minuspoäng. Det kräver en utomordentligt duktig bagare att kunna få till den där perfekta gräddade konsistensen. Jag har inga problem med att känna ett och annat kardemummakorn i bullen.

At any rate, älskar att du betygsätter semlorna!!!

Så Netflix.
Min filmfrukost var just en Netflix film. Jag har hamnat i himlen tror jag. Har just nu flera filmer på gång. Ser svensk deckare och börjat se om West Wing. Såg hela Lost under julen. 6 seasons. Vet inte hur jag lyckades med det var underbart. Netflix känner mig nu. Deras smarta algoritm föreslår filmer som jag gillar. Och bra blir det!


KRAM!

Svar: Oj, vilken feedback! Skönt att någon tar semlor lika seriöst som jag. Det är mitt livselixir! :)
Härligt också att det finns fler (vuxna) som har maraton av serier, precis som jag... Just nu fantiserar jag om Jax Teller, the non-criminal version. :) LOst - bra, fast jag gav upp efter 2 säsonger, då flippade det ur.... West Wing - genialt! :) Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-20 @ 17:50:46
Postat av: Jenny

Tror jag ska skaffa netflix till mobilen... här har de en månads testperiod gratis... så varför inte? :-)

Svar: Det har det här också, jättebra!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-20 @ 18:22:56
URL: http://jennyslondon.wordpress.com
Postat av: Ellinor

Tack för en utförlig recension, har också varit sugen på att testa. MEN först måste jag skaffa en ordentlig internetuppkoppling (med mobilen kan jag se en, max två filmer i månaden och sedan är kvoten förbrukad) alt. skaffa en tv som gemene man...Ja, det är faktiskt sant, jag har börjat överväga detta. Men, men skall få tummen ur också...;)

Svar: Ja, det där med bredband är ju sjukt störigt. Jag hade 10 GB i mitt förra teleabonnemang, och när jag förlängde sa tjejen att jag hade samma. NEJ 2 GB. SJUKT stor skillnad! Har ringt tre typ 5 ggr om detta redan....
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-21 @ 08:13:42
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Miss Marie

Läste att HBO Nordic finns nu också, man prenumererar för typ 80 kornor i månaden och då kan man se alla HBOs serier samtidigt som de sänds i USA. Girls och Sons of Anarchy, eller om det var Games of Thrones... Dom jag har hört prova det gillar det mycket!

Svar: Sons är inte HBO men väl GoT. Ja, alla HBO:s serier typ är ju bra. Men hittils är Netflix svårtslaget. Pratade med en professor i digial media idag som menade att Netflix är den bästa rent tekniskt. Och spelaren, som jag berättade om är mest avancerad. Kanske väljer jag att kolla in HBO Nordic också. En av mina bästa vänner jobbar där så jag kanske borde stödja! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-21 @ 08:17:29
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0