MAT / Richard Tellström

 
Igår var jag och familjen på föredrag med Richard Tellström, ni vet experten i Landet Brunsås och Historieätarna? Han är historisk redaktör och manusförfattare för det sistnämnda, men också lektor i måltidskunskap på Grythytte Akademi, Örebro Universitet. Han pratade om min största passion i livet - MAT. Han är underbar att lyssna på och full av information och roliga anekdoter. Visste ni t.ex. att djurmat inte får innehålla E-ämnen? Hm, intressant. Han pratade om skillnad mellan mat, maträtt och måltid, sin forskning samt lite annat smått och gott. Jag passade på att frågen en fråga jag funderat på länge och fick ett intressant svar, och efteråt gick jag, pappa Carl och min ömma moder och käkade på ett tapashak. Bra onsdag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0