Ett myrdop

 
Jag har ju inte berättat om dopet i Sörmland! Jag kom dit på juldagskvällen, där jag blev mottagen på stationen av min vän och en liten sovande myra i Baby Björnen. Väl i det magiska huset bjöds det på Clipperste och julkaka framför brasan och TV:n. Där var resten av familjen, alla syskon och syskonbarn.
 
 
Nästa morgon vaknade jag upp till ett töande, men vackert Strängnäs.
 
 
 
Efter frukost promenerade vi genom staden bort till domkyrkan. Strängnäs är lika vackert i vinterskrud som inklädd i grönt.
 
 
Kyrkan var julfin i massor av julstjärnor och tända ljus.
 
 
Efter högmässan (som lilla myran döptes under, ett lite annorlunda dop) bjöds det på mat i det magiska huset. Soppan värmdes på den vedeldade spisen.
 
 
Jag valde fisksoppa med kokosmjölk. Mycket mumsigt.
 
 
Till bordet hade jag bästa sällskapet - lilla myran och hennes mamma!
 
 
Första riktiga mötet var så fint.
 
 
Hon hängde lite hos pappa också. Jag var tvungen att dokumentera.
 
 
Finaste myran!
 
 
Sedan blev det fika! Mjukpepparkaka med lingongrädde. Också mycket mumsigt.
 
 
Lite senare på eftermiddagen fick jag äntligen gosa med underverket. En fin stund jag kommer leva på länge. Men rätt snart var det redan dags för mig att sätta mig på ett tåg igen. Lilla myran och hennes föräldrar är mycket saknade. Jag kommer nog tillbaka snart igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0