Vintersöndag

 
Vaknar till snön som faller mjukt utanför fönstret. Var bara hemma på soffan igår. Såg äntligen Lawless som jag velat se länge. Jag orkade inget annat efter min lördag. Jag städade nämligen hela läggan noga, tvättade fyra maskiner tvätt, lagade sju matlådor, handlade, sopsorterade och fixade. Efter all aktivitet fick jag kapitulera. Mina vänner som gärna ville att jag kom över fick nobben, tyvärr. Jag orkade inte. Fast jag är stolt att jag numera lyssnar på min kropp och lyder den. För två år sedan hade jag hällt i mig tre koppar kaffe och gått dit ändå, och sedan fått lida. Nu vet jag bättre. Och idag vaknar jag upp lite piggare och så peppad för återförening med "syrran" som varit i Los Angeles i några månader. Åh, vad vi ska tjöta. Och äta semla, förhoppningsvis. Tjipp så länge, gott folk!
 

Kommentarer
Postat av: Helena A

Bra! Att du lyssnar till dig själv! Du skriver om allt du gjorde under lördagen, det bästa av allt du gjorde var nog att lyssna på din kropp! Kram

Svar: Tack vännen! KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2013-02-17 @ 19:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0