Semmelkvinnan: Sveas Pâtisserie

 
De som följer mitt semmeltestande måste tro att jag är världens mest kräsna person. Nej, det är jag inte. Framgent kommer ett semmeltest som fick snudd på högsta betyg. Men först Sveas Pâtisserie, som som ni kanske redan har anat inte får speciellt högt betyg. Bullen var saftig och inte alls torr - något som varit ett problem vid flertalet andra semmeltest. Det var lite för lite grädde och den smakade lite som om den hade tagit smak av en plastbunke den legat i eller så. Men det var inte heller en jättestor deal. Inte heller madelmassan var att klaga på, helt ok. Nej det var smaken på själva bullen. Helt utan kardemumma och inte hellet speciellt söt (vilket inte behövs om man hade haft kardemumma i men som verkligen hade behövts som substitut). Sveas bulle smakade matbröd. Min medbedömare instämmer. Sveas Pâtisserie i Örebro är en filial till det kända orginalet i Kumla. Jag har bara hört positiva saker om stället och det är säkert jättemysigt. Deras semla (som är bakad i Kumla) får dock inte mer än en ynka 2 av 5. Semlan smakar helt enkelt inte semla.
 
Sveas Pâtisserie, Stortorget 15-17, Örebro, 019-18 66 33
 

Kommentarer
Postat av: Angus

Örebro suger på semlor verkar det som.. Vi får se imorrn då!

Svar: Ja vi hoppas!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-02-18 @ 21:06:19
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0