Semmelkvinnan: Bageri Bullvivan

 
I går var det då - på självaste fettisdagen - dags att testa Bullvivans semlor. Här fick jag hjälp av 17 kollegor att bedöma semlan. Alla har nämligen blivit involverade i mitt lilla semmeltest här på bloggen, och efter att vi mumsat ett tag bad chefen mig ge "ett proffsutlåtande". Jomensåatteh. Bullvivans semla har den godaste bullen i Öret hittills. Och det är för att den smakar mycket kardemumma. Något jag värdesätter högt. Den var heller inte torr, men det var inte att förvänta sig heller, då den åts upp vid niohugget på morgonen. Mängden grädde och mandelmassa vad perfekt. Jag tyckte grädden var lite tunn, liksom vattnig. Jag vet inte om det är för att den inte var sockrad,  de flesta andra semlor jag smakat har haft sockrad grädde. Många av kollegorna sa dock att det var ett plus, så jag låter det vara. Det var i alla fall mycket god mandelmassa. Den smakade lite amaretto/essensaktigt som jag nämnt tidigare att mandelmassan på t.ex. Vasa och Hälls också smakade. Chefen höll med. Jag tycker ju dock som bekant om detta. Jag kan inte riktigt bestämma mig om Bullvivans semla får 4 eller 4,5 av 5, så den får 4,25 av 5. 
 
Bageri Bullvivan, Kyrkvärdsvägen 17, Örebro, 019-33 11 25
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag älskar den här semmelhistorian! Det känns så mysigt!
Kommer den fortsätta? Kram

Svar: Ja, har jag kört så här långt kommer jag fortsätta! :) Vet dock inte hur roade läsarna är vid det här laget... ;) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-02-13 @ 19:02:36
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com
Postat av: Lotta i USA

OK, Bullvivans semlor i Öret alltså!!

Dina semmeltest är underbara. Sluta inte!

KRAM
Lotta

Svar: Tack så mycket Lotta! KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2013-02-14 @ 03:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0