Jennys matiga med-en-dröm-om-sommar-sallad

 
Lika lite som man som svensk förväntas klaga på somrar som regnar bort eller inte har gradantal över 30 grader, lika lite förväntas man klaga på vintern. Denna har dock känts evighetslång i år, och bekräftelser på detta har jag hört i jobbkorridorerna och sett uppdateringar om på diverse sociala nätverk. Kanske har det att göra med alla sjukdomar som verkar vara extra långa och extra ettriga i år. Fast: det är faktiskt bara februari. Sportlovs -och Vasaloppstider. Vecka 10, som var veckan min familj brukade åka skidor på, har inte ens varit förbi än. Så vi får nog hejda oss med klagomålen. Men då kan vi drömma om sommaren, längta, peppa, planera. Igår peppade jag inför sommaren med en dröm-om-sommaren-sallad. Det hjälpte, faktiskt. Prova! Koka röd quinoa med en god buljong, låt kallna. Blanda quinoan med granatäpple, blodgrape, rödlök, paprika (en söt sort, jag tog spets-), mixad grönsallad och massor med färsk dill. Toppa med stekt halloumi och en god dressing. Klart!
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna - Tillvaron.se

Gott! Och visst är det så. Lugn och ro med alla klagomål (även om jag också längtar och klagar lite emellanåt). Men det är som sagt bara februari och vi har en stor tötid och fem baklag kvar innan våren och sommaren är här på riktigt, så tänker jag i alla fall.

Svar: Ja precis, men vi kan glädja oss med annat så länge. Som mat! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-02-27 @ 10:04:15
URL: http://tillvaron.se/johanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0