Jennys mammas fiskgryta med färg

 
Ibland blir jag så himla sugen på min barndoms mat. Då ringer jag pappa eller mamma och frågar om receptet. Igår var det mammas fiskgryta med färg som hoppade runt i mina tankar. När man hör ingredienserna kan man tycka att de inte passar ihop, men de gifter sig väldigt bra och kräver ofta en extra portion. Eller två. Nu var det länge sedan jag delade med mig av recept här på bloggen, så here we go! Detta behöver du:
 
1 pkt torsk
4 medelstora tomater
4 ägg, kokade och hackade
mjöl
margarin/smör
persilja, hackad
paprikapulver
curry
salt
peppar
 
Skär fisken i 1,5 cm tjocka bitar, vänd dem sedan i mjöl. Fräs ca 50 g margarin i en gryta. Fräs ca 1 tsk var av paprikapulver och curry i margarinet (jag tror jag tog det dubbla dock, jag gillar mycket smak). Lägg i fisken. Täck med vatten, hacka tomaterna och tillsätt dem. Koka tills fisken är klar. Lägg i de hackade äggen och toppa med (massor av) persilja. Servera till vad du tycker passar. Min ömma moder hälsar att pressad potatis eller quinoa (som jag valde) är gott till. Bon appetit!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0