Fika

Jag har foten i en rad olika enheter på mitt jobb. Nästan varje enhet har en organiserad fika i veckan. Där turas man om att ordna fika en eller två gånger per halvår. Idag var det min tur att fixa fredagsfika med en enhet. Mycket lyckat. Även om det inte på något sätt var märkvärdigt. Inte ens självbakat denna gången. Fika är ju alltid välkommet och det är ett utmärkt sätt att faktiskt ses ett tag under informella former. I vår stressade jobbvärld äter fler och fler sin lunch framför dataskärmen och skippar kaffet vid tiotiden. Organiserade fikastunder är (i alla fall på mitt kontor) svaret. Nästa vecka är det tillsammans med några andra kollegor min tur att fixa onsdagsfika med en annan enhet. Och i tisdags var det tårta. Det är tur att man bara kan ta en slät kopp om man vill och fokusera på att umgås istället... I alla fall. Organiserad kontorsfika: två tummar upp! Nu ska jag sätta mig på en buss till den lilla staden i Bergslagen. Sleep over hos favoritpojken och hans föräldrar inleder den här helgen. Tjipp!


Kommentarer
Postat av: Lotta i USA

jag måste införa fika på mitt kontor!!!

Ha en underbar helg

KRAM

Svar: Ja gört! :) Ha en underbart helg, du med! Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-02-23 @ 02:22:13
Postat av: Ellinor Engström

Vi har alltid fredagsfika på jobbet, vilket är ett kärt, efterlängtat och mycket uppskattat initiativ bland kollegorna. De senaste veckorna har det serverats frukost, vilket jag personligen föredrar vid 9.30-tiden på morgonen. Igår blev det dock bullar och en GIGANTISK toblerone. Det gick ner det också och jag tror nog att vi alla var lagom sockerhöga resten av dagen ;)

Svar: Låter tipptopp! Jag körde med frukostaktig fika fast med "dessert" i form av Ballerina kladdkaka! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-02-23 @ 15:45:43
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0