En lördag

 
Min lördag började med en tunnelbanetur från en vän i ena sidan av stan till en annan vän i en annan del. Där bjöds det på frulle.
 
 
 
När magarna var mätta och nöjda blev det en promenad i ett soligt och vintervackert Stockholm.
 
 
Målet var vännens kontor där hon glömt något vi skulle hämta. På hennes kontor hade de en sjukt fräsig växtvägg med riktiga växter och självvattningssystem. Växterna satt i små jordfickor i något organiskt material och man hörde vattnet som rann avslappnade. Ibland kom det trädgårdsmästare dit och kirrade med väggen, berättade vännen. Sjukt fräsigt, tyckte jag. Jag vill ha en sådan där alltså!
 
 
När vi var klara på kontoret vandrade vi vidare. Då träffade vi på en mycket sällskaplig svan. Jag såg först bara huvudet som svävade över kajkanten. Sedan såg jag den prata lite med en pappa och hans barn och insåg att denna svan gjorde allt för att försöka få bort sitt släktes aggressiva rykte. Jättesällskaplig var den. Fast jag zoomade in med kameran istället. De är himla vackra men också läskiga. Jag blev en gång attackerad av flera dussin fåglar i Slottsparken i Malmö. Sedan dess håller jag mig på avstånd. Men där på avståndet var det trevligt. Sedan gick vi och åt och efter det var det dags att putsa fjädrarna, måla krigsmålning och snöra på sig dansskorna, för då var det dags för trettioårsfest!
 

Kommentarer
Postat av: Angus

Härliga bilder!
Men varför inte brolle?!

Svar: Han är en skit. Jag berättar när vi ses! Puss
Jenny Lina Carlsdotter

2013-02-04 @ 21:48:15
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0