The Wizard of Aus


Min kusin bor i Australien och har nyligen blivit The Wizard of Aus, det vill säga rockat baken av utbildningen hon tagit sig an down under. Nu flyttar hon till Sydney och letar jobb. Spännande. Förra gången vi var i Småland var det också examensfest (HÄR) för storebrorsan. Han kunde inte komma nu på grund av jobb. Trodde vi. Helt plötsligt dök han upp. Han och ett gäng grabbar hade kört ner från Hufvudstaden. Efter släktmiddag, tal och firande tog jag och kusinerna en flyttbil (don't ask) ner på stan till dessa grabbar och klubbade lite. Det var mycket länge sedan jag klubbade och jag tror det syndes. Fler gånger under kvällen fick jag frågan "känner du dig gammal?". Jaha, så kan det vara. Det var i alla fall ett underbart knappt dygn i Småland (det blev ju kortare än planerat på grund av Sven). Kanske träffas vi igen nästa gång down under. Det vore swell.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0