Jennys julfrukost: saffransplättar!

 
Idag åt jag den perfekta julfrukosten! Jag hittade den inne hos Kelly, och har sedan har jag gjort det till mitt eget recept. Saffransplättar!  Så här gör du:
 
Mixa ett litet paket keso, två ägg, två färska dadlar, två matskedar kokosmjöl och saffran efter smak. Jag tog lite mer än ett halvt paket. Mixa väl till en jämn smet. Stek i kokosolja på låg värme. Medans du steker plättarna, mixa "sylten". Jag hade jordgubbar, mango och färska dadlar. Och så vispade jag grädde till. Jag menar, det är ju ändå helg och semester. Klart!
 
Nu har jag slagit in alla klappar, städat undan och målat ett andra lager på lådorna till min köksö. Dagen bjuder på två kompisdejter och lite fix. Trevlig lördag, kompisar!
 

Kommentarer
Postat av: Linde

Swe verkligen grymt gott ut. / L

Svar: :) Inte lina gott som American pancakes på ett diner på Manhattan. :) Kram min vän!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-23 @ 20:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0