Jag har blivit med gungis


I går när jag blev hemskjutsad efter Smålandsbesöket ville av någon outgrundlig anledning både pappa Carl och min ömma moder följa med in, trots obefintliga lagliga parkeringsmöjligheter utanför min lägga. När jag kom in insåg jag anledningen. I hallen stod världens finaste gungstol! Jag hade nämligen önskat mig en i julklapp. Och min kravspecifikation var ganska detaljerad. Svart, pinnstol, patinerad och gammal. Inte det och det, med det och det. Ja, ni fattar. Denna var exakt vad jag tänkt mig! jag blev alldeles gråtig av lycka. Ja, inte för att jag är så materialistisk, utan för att mina föräldrar är så himla fina. Nu bor Herr Räv som jag fick av vännerna i trettispresent i gungstolen, och jag har hittat ett perfekt sätt att använda gungisen: när man borstar tänderna! Gaddborstningen har helt plötsligt blivit dagens mysigaste stunder. Tusen tack, fina, fina mammi och pappi!
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Åh! Gungstol! Det vill jag också ha en! Mina föräldrar hade en gungstol (och mormor, och farmor såklart) men de gjorde sig av med den när de flyttade. :( Hoppas jag hittar en när vi flyttar till Sverige (nån dag! ;))

Svar: Ja, mina hittade den på en välgörenhetsaffär, Örebro har ju flera stycken, och mycket bra sådana!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-09 @ 15:56:48
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Angus

va tjusig!! Jag har också en och sitter aldrig i den, detta med tandborstningen måste jag prova!

Svar: Gört! Då kanske du borstar längre också... Fast det vet jag inte om det behövs. Men det kan ju aldrig skada, tänker jag! Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-09 @ 20:21:28
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Lotta

Smäller av!! En gungis. Så härligt!!

xo

Svar: Eller hur? Jag är så glad!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-10 @ 02:47:38
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Helena

Men så fina de är, Calle och Inger! Och riktigt snyggt blev det också! Puss

Svar: Du vet var dom har köpt den! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-10 @ 06:23:51
Postat av: Sandra

Åh vilken vansinnigt fin sådan! Kan tänka mig en exakt likadan!
Vi borde kunna klämma in en träff under mellandagarna. Mamma bor på väster.
Puss o kram!

Svar: Åh ja! jag bor på Öster. Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-10 @ 09:43:51
URL: http://storstadstockholms.blogg.se
Postat av: Linde

Du vet att JFK alltid satt i gungstol (t.o.m på Air Force One). http://www.kennedyrockingchair.com/


Svar: Hahaha, jag älskart! Det är jag och John!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-23 @ 20:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0