Adventa


Tisdag. Träning efter jobbet. Sedan mötte jag upp med två kollegor i kyrkan. Det var dags för Adventa, Örebros studentsångares adventskonsert. Fint så in i bomben. Ståpäls och nära till tårarna bitvis. Det är fullt i kalendern nu för tiden. De veckor som är kvar till jul är nästan helt fulltecknade. Och till helgen reser jag bort igen. Jag har bara varit hemma och tagit det lugnt en eller kanske två helger på hela hösten. Och det är nog lite mycket. Så jag ska anamma budskapet från kyrkan igår. Vila och ro. Stillhet. Ska försöka få in sådant också. Om det går. Och i jul. Vila. För kropp och själ. Har lösa planer på att resa bort. Fast denna gång inte till något utan från något. Från kyla och fullbokat schema till värme och lugn och ro. Vi får se. Jag gillar ju detta också. Gillar att ha mycket. Man måste bara hitta den där balansen. Och advänta. Så att säga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0