Malmö. Att se en stad med nya ögon.

 
Jag tror man ibland glömmer att uppskatta allt vackert i staden man bor i. Komiskt nog var det efter min flytt från Malmö som jag började påminna mig själv om att njuta av vardagen och det runt omkring mig. Det var dock då av högst personliga anledningar, och inte Malmö i sig. När jag nu i somras återsåg min gamla hemstad fick jag så chansen att se Malmö med nya ögon. Malmö är en perfekt mix av gammalt, modernt och gammalt - upphottat i ny tappning (och det är mycket upphottning på G i Malmö, nya saker poppar upp för varje nytt besök!). Jag njöt i fulla drag och tog varje chans jag fick att promenera. Från centrum ut till Västra Hamnen, längs med Ribbersborg, från Västra Hamnen till St. Knuts, till Lilla Torg, kring gamla slottsområdet. Så vackert. Malmö är en av mina favoritstäder. Vi är definitivt inte färdiga med varandra, Malmö och jag. Det som är ännu roligare med detta inlägg är att Christine bloggade nästan samma sak HÄR. Hon hade till och med ett liknande foto av Stortorget. Jag hade redan planerat detta inlägg och gladde mig verkligen åt att det inte bara är jag som flyttat ifrån Malmö och fortfarande håller det nära sitt hjärta. Malmö, en stad som fastnar. 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Trots att jag själv aldrig bott i Malmö har staden ändå en särskild plats i mitt hjärta. Det är svårt att inte älska staden. Drömmer fortfarande om att en gång få kalla den mitt hem...

Svar: Ja, vi flyttar dit! :) Man behöver nog inte alls ha bott där för att falla för staden. Den är ju fantastisk. Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-08-25 @ 10:40:39
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

SV: JA! Let's do it ;)

2013-08-25 @ 11:01:59
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Lotta

Japp,håller med! Jag var mycket i Malmö för många år sedan. Så otippat härligt för mig, var den bestående känslan. Jag hittade platser, krogar, affärer, byggnader som jag tycket massor om.

Fint!

KRAM

Svar: Ja, den har verkligen växt och blommat, staden. Älsk på den. Skånes Hufvudstad! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-08-25 @ 21:43:45
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0