Annas Kafé

 
En dag i juli skulle jag, syrran och svåger norrut för att självplocka hallon. Tyvärr var det stopp på plockningen just den dagen vi kom. Istället begav vi oss till pittoreska Löa där Annas kafé ligger. Hos Annas Kafé kan man njuta av hemlagade bakverk och smörgåsar till ekologiskt kaffe eller te. Lättare lunch serveras mellan 11:30-13:30. På menyn står välsmakande soppor med tillbehör och grillade smörgåsar med sallad. Sommartid kan man sitta i den vackra trädgården med ån som inramning, eller så kan man sitta i den charmiga kafédelen. Bröd och bakverk bakas i  eget bageri på ekologiska råvaror så långt det är möjligt. Kaféet har öl- och vinrättigheter med ett antal utvalda viner och ölsorter.Bredvid kafét kan man även stanna kvar i det charmiga Bed and Breakfast som drivs av samma personal. Ett perfekt ställe att uppleva Bergslagen på, tycker jag. Löa är mysigt och har av någon anledning lockat mycket konstnärsfolk. Vet inte om det fortfarande är så, men när jag gick på gymnasiset bodde det jättemånga naturfilmare där, bland annat. Det var också från Löa som vi fick vår allra
första katt, Missan. Tänka sig. 
 
Annas Kafé, Ö. Löa 108, Kopparberg, 0580-300 32, 070-684 64 44
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilket litet smultronställe. Det ser jättemysigt ut. Kan just tänka mig att ni fick en mysig stund där.

Svar: Ja, det var jättemysigt! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-08-19 @ 09:59:19
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angus

du va fint det va!
tack för dina ord kring hemsidan, funkar det nu? ingen annann verkar ha problem med underrubrikerna...
kram!

Svar: Ja, det var ju bara en liten grej, men tänkte att jag skulle säga till. men då kanske det bara var min dator... Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-08-19 @ 19:13:35
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Lotta

Jag dööör!

Sånt här. Det gör livet extra extra underbart!

xx

Svar: Verkligen, det är så sött, Annas kafé!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-08-20 @ 04:22:43
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0