New China Trading

 
Nästa torsdag slår dörrarna för Örebro Saluhall upp. Jag är så upphetsad över detta att jag knappt kan sitta still. Där kommer det finnas massor med delikatesser och en mat- och vinstudio och restaurang och hela baletten. Hurra för det. Så länge har en annan nyhet poppat upp i Örebro. New China Trading är som en helt vanlig, fräsh dagligvaruhandel. Men med endast kinesiska produkter. Hyllmeter efter hyllmeter med nudlar, sojasåser och (för mig) konstiga, exotiska, spännande produkter. Och billigt är det också. Jag slog till på en jättestor burk med 100% ren kokosolja för under två tjugolappar! Hit går jag mycket gärna igen. En av mina hobbys och favoritsysslor när jag är utomlands är att strosa runt i matbutikerna landet har att erbjuda, och nu kan jag få det genom att gå ett stenkast från min egen lägenhet! Dessutom är personalen sjukt trevlig och tillmötesgående (man kan behöva hjälp med att få reda på vad vissa produkter är och hur man använder dem). New China Trading får två tummar upp av mig! Du hittar New China Trading på Stortorget, i samma byggnad som Willys Hemma och Sveas Pâtisserie.
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Oh, så spännande! Håller med dig om tjusningen att botanisera i nya matbutiker, i synnerhet utomlands!
Hoppas verkligen att planerna på en saluhall i Borås går i lås. Verkar gå lite upp- och ner med det projektet...

Svar: Jag hoppas, hoppas! Det har varit samma med Örebros dito, väldigt mycket upp - och ner innan det gick i lås. Så vi hoppas på samma slut för Boråsplanerna, success! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-04-19 @ 07:54:48
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Miss Marie

Weeii! Nästa gång jag är hemma ska jag kolla in Saluhallen. Och så klart den här butiken också!

Svar: Ja, det händer mycket kul i matväg i Öret. Mycket fokus på delikatesser, närodlat och veggie, vilket jag såklart gillar. Kanske kan vi ta en kaffe/lunch i Saluhallen tillsammans nästa gång du är hemma? Vore mysigt!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-04-19 @ 08:40:41
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Angelica

hurra vad kul. Jag vill följa med dig någon gång!

Svar: Det får du verkligen, vännen!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-04-19 @ 08:46:32
URL: http://angeliqe.se
Postat av: Angus

jag har vart där en gång med en skit trevlig tjej.

Svar: Jasså? Jag med!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-04-19 @ 14:50:03
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0