Min fredag

 
I går flexade jag ut tidigt och lämnade kontoret redan vid trehugget. Strosade på stan och provade bland annat en söt, grön klänning som skulle vara fin till sommaren. Jag struntade dock i det då det snart blir shoppingbonanza i den engelska Hufvudstaden. 
 
 
Det var sol ute och halva priset på glass på Pressbyrån. Jag satte mig på rådhusets trappor på Stortorget och mumsade på en crème brûléeglass och drack vatten som smakade citronmarängpaj. Smakerna av mina två favoritdesserter, med andra ord. Sedan gick jag och handlade godsaker som stenbitsrom, färska jordgubbar, grädde och fina fiskar. Jag ska nämligen laga tjejmiddag ikväll.
 
 
Hemma kastade jag ut påskriset och gjorde lite fint.
 
 
Jag gick och hämtade ut månades glossybox och blev extra glad för tre produkter: ett kompaktpuder i min färg från ID Bare Minerals, en mineralögonskugga i exakt den färgen jag velat ha och whitestrips som jag alltid har velet prova.
 
 
Sedan var det dags för Jennys fredagsritual: av med kavajen, på med myskläder, av med smink, fram med godsaker och ner i soffan. Jag var dyngtrött redan vid åttahugget, och så här i efterhand skulle jag ha lyssnat på kroppen och bäddat ner mig då, för idag har jag en vidrig smärtdag som varken piller ellet voltarenkräm rår på. Ska sätta på mig några smärtplåster och hoppas på det bästa, för dagen är full med aktiviteter. Vi börjar med städning av läggan och sedan är det brunchdags. Hoppas solen lyser där ni är också. God lördag, hörrni!
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Blir alltid så glad och bubblig av dina inlägg. Och att flexa ut vid tre är ju bästa börja på helgen. Klänningen är fab! Köp!

Och ha en skön helg, njut av allt gott och hoppas du känner dig piggare. Jag somnade som en klubbad i soffan efter en Tiramisu och ett glas bubbel. Nu ska det bli gott med en risotto snart ;)


KRAM!

Svar: Låter mycket, mycket härligt, Lotta! Tack för fina ord! Stor kram till dig
Jenny Lina Carlsdotter

2013-04-06 @ 14:31:09
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Elise

Alltså vilken FREDAG!!! Seriously.
"Den som får vara ihop med Jenny kan känna sig hur lycklig som helst", var min tanke.

Såg före/efterbilderna på sminket. Du var väldigt fin även innan sminkandet alltså.

Ok sov gott kram

Svar: Tack fina du! Har du någon jag kan vara ihop med i åtanke, kanske? ;) Kramar till er!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-04-06 @ 20:18:29
URL: http://enmyra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0