En lördag

 
I går var det ju lördag. Och den inleddes som sagt med caféfrukost med Anna
 
 
När vi var mätta och belåtna tog vi en runda på stan. På Stallbacken låg nattens snö fortfarande kvar...
 
 
...men inne i en av inredningsbutikerna var det vår!
 
 
Det blev mycket inredning just igår.
 
 
Bara på Stallbacken betade vi av två.
 
 
I delikatessbutiken på Stallbacken fick vi komma bakom disken och hälsa på ägarinnans border terriers. De var inte speciellt stilla, om man säger så. En av dem (tror det var den bortersta, suddiga figuren) är med på hennes kokboks framsida, som man kan köpa i butiken. Hundarna var mycket söta (i min släkt har vi haft border terriers, Mynta och Nicke), men vi trodde vi skulle få se valpar, så vi blev lite besvikna i alla fall...
 
 
På Kungsgatan hittade vi en mycket trevlig och söt leksaks- och inredningsbutik. Ägarinnan var mycket gullig och tillmötesgående och tyckte precis som jag att klassiska könsroller när det kommer till saker till barn är så tröttsamt. Så jag sa att jag minsann skulle blogga om henne. HÄR läser ni mer om butiken. 
 
 
Sedan gick vi och provade Converse. Jag måste byta ut mina slitna och ska skicka beställning på vilken storlek till mina kollegor som just nu är i Amerikatt där de ju kan införskaffas till halva priset. Anna förklarade att skor gjorda i Kina var lite större i storlekarna än de gjorda i Vitenam. Jag provade och kunde snabbt konfirmera detta. Killen i butiken var dock av en helt annan uppfattning och gav oss en lång föreläsning om Converse, där han gång efter gång sa "det är världens tredje största sneakersmärke, vetni". Vi nickade och försökte avvika så fort som möjligt. Sneakersmanisk, skulle man kunna kalla honom. Han jobbar på helt rätt ställe!
 
 
På torget stod det tappra blomsterförsäljare i snöslasket. Blommorna var alldeles blöta av snöblandat regn men mycket, mycket fina ändå. Jag var nära att köpa de där fina bollarna, som jag redan glömt vad de heter.
 
 
Jag följde med Anna att välja ut vin. Det blev - såklart - ett från mina vänner vinimportörerna. "Kartvinet". Prova!
 
 
Sedan gick vi hem var och en till sitt. Jag tog tag i något jag sedan mixerfingret kom i i bilden dragit mig för - köket. På med en femliters påse och massa tejp och så diskberget. Sedan gjorde jag min rostade müsli/granola, Ellinors rawfoodbollar med morotskakesmak (nästan alla mumsades upp under kvällen)...
 
 
Och så kvällens middag - och måndagens matlåda - gräddstuvad vitkål och veggiebolognese på körsbärstomater med morötter och röda linser. Och så massa parmesan. Sedan blev det soffan och datorn och sedan en av Game of Thrones-böckerna i sängen till sena timmen. Och det var en lördag, det!
 
 

Kommentarer
Postat av: Angus

Herre vilken bra dag!!!
Bellis!!! Blomman heter bellis för Guds skull. Jag har hört talas om converse men inte fattat vad det är för sko! Googlade lite igår och detr tydligen en tygsko som finns i massor med färger, rött stort om jag fatta google rätt

Svar: Ja just det Bellis var det ju! Nästan som bellinis ju! :) Jaha, finns den i flera färger också? Fantastiskt ju! Det verkar vara en mycket bra sko, lätt och bekväm och så ganska snygg. Rött är stort alltså, vad fiffigt med flera färger på de där konvörs!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-04-14 @ 19:37:32
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Miss Marie

Glad har jag helt missat! Måste kolla in, fram för fler såna butiker! Den där brunchen såg riktigt god ut!

Svar: Ja, jag tänkte faktiskt på dig hela tiden jag var inne där. Det kändes som en riktig Miss Marie-affär! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-04-14 @ 19:44:21
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Angus

Hihi rätt blev rött såg jag, men vi kör på att rött är stort :)

Svar: Haha, ja men jag tänkte att det kanske var den populäraste färgen (efter vit)? KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2013-04-14 @ 21:06:58
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: lotta i USA

Vad söt du är på bilden! Och inredningsbutik med vår...så härligt! Skulle vilja sitta i den där sköna stolen ;)

En superdag från början till slut!!

KRAM

Svar: Ja det var en härlig dag! Och tack för komplimangen! :) Hoppas du har haft en fin helg också! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-04-15 @ 04:39:16
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0