Sistan natten med gänget



Sista kvällen i Grekland kunde inte ha varit bättre. En och en kom vi indroppandes till byns enda cocktailbar (där de aldrig hade hört talas om ginger ale men kompenserade med mycket bra och leende service) med en terass som sköt ut mot solnedgången och havet. Där satt vi tills solen hade försvunnit bakom den lilla ön och vi inte längre kunde se båtarna på vattnet. Sedan vandrade vi nedför gatan, sakta i den ljumna kvällen, till favoritrestaurangen, där jag delade favoriten saganaki med syrrans svåger och åt en hel grillad red snapper själv. Den kvällen kommer jag att leva på länge. Värmen, sällskapet, smakerna. Och så den evigt örtdoftade luften. Jag tvättade kläder från resan igår. och örtdoften sitter fortfarande kvar i vissa plagg. En förnimmelse av det som varit, som för att sakta med säkert vagga mig tillbaka i vardagen igen. Fint.

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt!

2012-09-05 @ 18:21:45
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Lotta

Mmmm.....kan känna känslan! Gud så underbart. Värmen, sällskapet, smakerna. Guldstund. Att alltid minnas, plocka fram.

Jag har haft sådana upplevelser, de sitter djupt borrade i mitt hjärta och jag är lycklig för dem

KRAM!

Svar: Ja, tur att vi kan spara de där stunderna i våra hjärnor, fantastiskt! KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2012-09-06 @ 01:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0