Kroumata

 
I helgen fick jag och min familj chansen att uppleva Kroumata. De hade konsert tillsammans med min mammas kör och hela den utökade familjen var där för att bevittna showen. Kroumata är en slagverkskvartett som vunnit internationellt erkännande som en av världens främsta slagverksensembler. Gruppen har funnits i mer än ett kvartssekel, och befinner sig i ständig utveckling. I deras kalender ryms allt ifrån internationella turnéer och framträdanden på världens främsta konsertscener till skol- och familjekonserter, samt framträdanden i TV. Kroumata är inte bara en etablerad och populär del av Musiksverige utan också en av landets viktigaste kulturambassadörer utomlands. De spelar på precis allting. Vi fick vittna spel på ballonger, snäckor, pinnar och bubbelplast, bland annat. Det var en mycket häftig upplevelse och det var kul att se hur roligt min ömma moder hade när hon fick uppträda med gruppen. Även pappa Carl gjorde ett litet gästspel som skådespelare. I alla fall, HÄR kan man läsa mer om Kroumata om andan skulle falla på.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0