Filmnet

 
Jag har ju, som jag tidigare nämnt, ingen TV (förutom nu i mitt ad hoc-boende). Jag har dessutom en minidator utan möjlighet att titta på DVD:er i. Filmnet är något nytt som är perfekt för någon som mig. Jag har ju bloggat tidigare om hyrfilmssiterna som låter en hyra filmer online. Filmnet har både filmer och serier (de allra senaste avsnitten av mina två favoriter True Blood och Game of Thrones, bland annat. Och nya Newsroom som jag vill se). Man betalar en fast månadskostnad och så kan man titta hur mycket man vill. Det är C more (gamla kanal +) som står bakom, som precis som TV4 är en del av Bonnierkoncernen. Jag vann en månad gratis och kommer verkligen att utnyttja detta. Just nu kan man få tre månader för 49 kr /månad. Dessutom har de ingen bindningstid. Jag tycker detta verkar toppen! Så toppen att detta verkar som ett reklaminlägg, men det är det inte, gott folk. Sådant håller inte jag på med. Men tips, tips: Filmnet.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tycker det låter toppen! Det är den där Sigge Eklund som har varit med på ett hörn va?

Svar: Det kanske han har, vet faktiskt inte. Nu har jag iaf just sett ett avsnitt av True Blood. Känns bra att göra det "lagligt" istället för någon crappy streemingsite (är det olagligt btw?). Nu: film! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-10-06 @ 14:51:00
URL: http://jennyslondon.wordpress.com
Postat av: Ellinor

Tack för tipset! Har som bekant heller ingen tv, men heller inget internetabonnemang (använder mobilen som modem), vilket medför vissa begränsningar vad gäller att streama film. Börjar dock överväga om det kanske inte kan vara värt investeringen...vi får se.
Kram

Svar: Ja, eller så kan du ju uppgradera snabbheten på uppkopplingen i mobilen? Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-10-06 @ 15:05:43
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angus

Men va smart! Tv:n är dock min bästa vän. Han står på i vått och torrt. Om jag missar nått tittar jag på play på luren :)

Svar: Ja, bra för S-E också. Men det kan ju vara en komplement, de har ju filmer också!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-10-06 @ 16:43:30
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Ellinor

SV: Har redan maxuppkoppling och fri surf upp till 10MB, en film tar dock ganska mycket trafik så några sådana alt. lite webtv månad och min kvot är förbrukad :) Har några gånger fått surfa till "reducerad hastighet" de sista dagarna i månaden och jag vet inte ens om jag skulle kalla det för "reducerad", snarare obefintlig ;)

2012-10-06 @ 19:07:48
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0