Räven

 
Jag älskar rävar. Jag har gjort det ända sedan jag fick en goseräv av pappa Carl när jag var liten. Han hade köpt den till mig när han var i London. Jag döpte honom till Prinsen och han blev - sitt namn till trots - kung över alla mina andra gosedjur. Efter några år fick jag ännu en räv, den från IKEA - minns ni åttiotaliser dem? Den räven döpte jag till Robin (jag tror så här i efterhand att det var efter Batmans Robin, det var ju Prinsens sidekick). Jag drömde länge om en gosefjällräv i vinterskrud (som skulle vara tjej) så att jag hade en hel rävfamilj. Även i vuxen ålder har min rävkärlek fortsatt. Folk köper det om de vill göra något speciellt för mig (som DETTA, t.ex.) och jag har länge varit på jakt efter en stor jäkla rävtavla. Så länge har jag hittat kudden ovan (den finns som tavla också men den är inte tillräckligt stor för min smak). Jag köpte den med ett presentkort jag fick i födelsedagspresent, så man kan säga att jag fått den av favoritpojken och hans föräldrar. Nu pryder denna fina rävkudde min soffa. Frågan är bara - vad ska jag döpa soffräven?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0