Hälsohösten 2012 - framstegsrapport

 
För två och en halv månad sedan skrev jag om Hälsohösten 2012. Hur har det gått då? HUR bra som helst. Jag fick då kommentarer som var peppande och kommentar om att jag hade för strama tyglar. Men det har varit lätt. Jag har inte ätit godis sedan i somras (utom mörk choklad och någon dessert här och där), jag har inte ätit vete och hållt mig borta från gluten. Och haft ont i magen typ EN gång. Och inte saknat det där som gör att jag får ont i magen ett enda dugg. Jag har provat ut nya skor som passar mina fötter och min kropp. Jag har börjat gå hos sjukgymnast och tränar mer. Ikväll brände jag av en kilometer i bassängen och imorrn startar jag dagen med yoga 07.00. Jag mår bra av detta! Nu kör vi vidare på detta ända in i julaftonskaklet. Då kan det hända att det slinker ner en och annan pepparkaka, vörtbrödbit och julgodis. Hur har det gått för er? I alla fall: heja oss!
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nja...vet inte, glömde nog bort det där. Men godis äter jag nästan aldrig, finns inte något gott i det här landet ändå, kakor och sånt har jag inte heller varit sugen på så jag har definitivt dragit ned på sockret. Träningen har jag dragit ner på också, men det känns som att det inte gör så mycket, jag tycker nästan att jag tränade för mycket i sommras och att kroppen behöver en paus.

Funderar på att kanske simma en dag, det vore skönt! Och du, vad duktig du är. Skönt att du mår bättre!

Svar: Jag tänkte just det, du tränade ju som en tok där i parken, trippla pass och vad det var. Man ska ju göra det man mår bra av, inte vad andra tycker/säger att man ska göra. Tycker du verkar helt rätt ute! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-11-14 @ 23:09:36
URL: http://withsofia.wordpress.com
Postat av: Ellinor

Härligt att höra! Din energi och positivitet smittar sannerligen av sig.
Jag satte aldrig några hälsomål, men tycker ändå att jag håller en sund livsstil. Visst skulle jag behöva se över framförallt mitt sockerintag...även om det blivit betydligt bättre är det ännu inte helt perfekt ;) Men något måste vi väl ha att jobba med, eller hur!?

Svar: Vad härligt att höra! Inspirera vill man ju. Du, jag tycker du verkar äta sjukt nyttigt och inte minst träna som en tok, så du behöver nog inte förbättra dig. Det skulle väl vara lite mer sofftid då kanske! ;) Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-11-15 @ 13:32:15
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0