En helg. Den förra.

 
Ja, nu har jag ju inte bloggat på en vecka och om ett par timmar är det helg, så jag tycker vi tittar på hur min förra helg såg ut. Denna kommer nog bli betydligt lugnare. Vi börjar med den obligatoriska fredagsmysbilden. Jag lyxade till det med dadlar i lösvikt. Fem stycken tyckte jag räckte. Det gick på ARTON kronor! Är inte det hutlöst, så säg?
 
 
Lördagen började med sovmorgon och långfrukost med tidningen. Kissen ville som vanligt hoppa upp på bordet och ligga på den tidningen jag läste. Vi kompromissade och hon fick ligga på reklamhögen på golvet istället.
 
 
Sedan tjippade jag förbi Örebro Ost, Örebros mycket trevliga ostbutik, för att inhandla lite ost till föräldrarna som tack för allt i flytt och boande.
 
 
 
 
Efter osthandlandet tog jag en lång promenad i solen runt Rynningeviken, det var verkligen välbehövlig D-vitamininjektion.
 
 
På lördagskvällen gick jag på fest. En gammal vän var hemma från Kanada där han numera bor, och vi firade hans besök och hans nya jobb i den kanadeniska turistnäringen. Vi hade väldigt svårt att få till en bild på oss två (jag skyller på fotografen). Denna fick till sist duga.
 
 
På söndagen vaknade jag upp till denna synen bredvid min säng. Lycka!
 
 
Sedan kom min ömma moder och pappa Carl. Med sig hade de en massa möbler och husgeråd. Arvegods som en fin gammal sekretär, en komplett matservis med guldkant (tolv av allt och så många delar, jösses vad middagar jag kan ordna nu) och annat smått och gott. Sedan bar det av till IKEA. Jag unnade mig pommes, julmust OCH dessert till lunch.
 
 
På IKEA inhandlades bland annat gamla hederliga Billysar. De pryder nu min gigantiska hall (ja, den är större än sovrummet, typ!). Det är inte riktigt färdigt än som ni ser men we're getting there.
 
 
När kvällen kommit tittade jag på Downton Abbey (avsnitt fyra - nästa avsnitt smäller det och jag är nervös!) och fick lite feeling. Så när jag hittade min gammelfasters gamla nattlinne (eller är det en underklänning?) så tassade jag runt i lägenheten i det och låtsades vara en Lady. Katten var tillbaka i sin korg. Ja, och sen fick jag vinterkräkis men det vill ni ju inte höra något om, och nu är det fredag igen. Konstigt. Men skönt!
 

Kommentarer
Postat av: Angus

Men jesus vilken bra helg! Ingen idé att försöka sig slå den! :)
Fotografiska vore skoj! fast jag blir mest arg iof. när jag inser att jag aldrig kommer koma i närheten av det där.. jag låtas att de är överredigerade i PS ;)

Svar: Du den där kvällsbilden som du hade på bloggen förrförra veckan platsar på Fotografiska! Det ska ju ge inspo, inte ilska! Och träning ger färdighet, Davis Lachapelle har ju fotat i typ 40 år!!!! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-11-30 @ 16:37:26
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Sofia

Åh vilket fint nattlinne! Det klär dig!

Svar: Tack snälla! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-11-30 @ 17:25:51
URL: http://withsofia.wordpress.com
Postat av: Ellinor

Vilken finfin helg du hade! Hoppas verkligen att denna stundande blir minst lika härlig den!
Kram

Svar: Och jag hoppas din blir detsamma! Stor kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-11-30 @ 18:39:33
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Lotta

Förutom kräkisen - härlig helg, vecka och nu fredag igen! Älskar dina goda tallrikar. Har jag sagt att vi har likadan smak ;)

Fin du är i gammelfasters nattlinne, den kan du gå på fest i!

Kram och ha en fin första advent

Lotta

Svar: Klart vi har likadan smak, det är ju den bästa smaken! ;) Kram till dig och tack för fin komplimang! Och trevlig första advent!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-01 @ 02:30:43
Postat av: Christine&Paris

Usch, trist att åka på den där förfärliga vinterkräksjukan! Skönt att du är på benen nu igen i alla fall :) Hoppas du får en skön helg!

Svar: Ja det är trist, speciellt då det verkar som om jag inte kommer att kunna äta riktig mat på upp tilll TVÅ veckor. Sjukt. I dubbel bemärkelse! :) Kram och trevlig helg!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-01 @ 11:23:07
URL: http://christineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0