Avundsjukeshopping



Ni vet när man var liten och skulle gå på barnkalas? När man hade hittat den perfekta presenten - ofta en leksak - att ge bort. Den var så bra att när kalaset närmade sig insåg man att man ju ville ha den där saken själv. Och så blev man avundsjuk på barnet som skulle få presenten. En vuxensituation av detta har nu uppkommit. I januari hittade jag den perfekta presenten till min vän. Jag tycker det är bra att ge bort gåvor man själv vill ha. Är man nära vänner och har liknande smak är det ju oftast en perfekt strategi att hitta rätt gåvor. Jag hittade en fin plåtask med fyra handcremer från L'Occitane. Perfekt! Min vän är som jag en ganska stor konsument av handcreme, och eftersom hon numera ägnar sig åt ett och annat blöjbyte så tänkte jag att det kunde komma till extra väl användning. Hon blev glad av presenten. Allt gott. Nu var det bara så att ju mer jag tänkte på det, ju mer ville jag också ha det där handcremekitet. När jag sedan fick prova en av cremerna i mars månads glossybox var saken klar - jag var tvungen att ha det! Igår flyttade det in hos mig. Jenny Lina Carlsdotter - en avundsjukeshoppare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0