En tisdag

 
Gårdagens utstyrsel har blivit min Bergslagsuniform den senaste tiden: gummistövlar och regnjacka. Och solisar. För mellan skurarna (eller under, för den delen) skiner solen. Gårdagen bjöd på ordentligt med skurar (middagsbaguetten fick ha på sig regnponcho i cykelkorgen hem från stan) men också lite sol. Så jag och min ömma moder passade på att njuta av lite lyxig glass i solen. Och så inhandlade vi en massa läckerheter till vår favoritmiddag, "plock". En succé, som alltid. Min förkylning är för övrigt en riktig envis rackare. Jag har snart inte mycket tålamod kvar, så vi hoppas att den fattar vinken och drar någon annanstans under dagen. Som faktiskt hittills bjuder på sol!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0