Smultron

 
Smultron måste ju vara det allra godaste bäret. Och det med finast namn. Det verkar inte vara många språk som har ett eget namn för de små underverken. Igår var jag bjuden på grill- och filmpartaj hos några vänner, och då passade jag på att sno några bär i deras gigantiska smultronland. Hur gott som helst ju. Tydligen kan man inte frysa smultron - de blir bara till mos - så man får njuta av dem nu. Och de smakar ju faktiskt som godast direkt från landet. Sommar och sol smakar det, tycker jag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh men Gud så underbart gott

Svar: Det är ju det! YO har en yougurt som heter sommarbär som verkligen smakar smultron också, som man kan äta om det krisar på vintern. :) Jag såg att den finns som laktosfri nu också så då kan jag också mumsa! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-07-20 @ 22:23:00
URL: http://nanniss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0