Makronlängtan



I fredags kvällsfikade jag och Sandra på Waynes Coffee på Kungsgatan efter bion. Det var jättemysigt att sitta där i värmen och dricka något varmt. Jag drack pepparmintste (!) istället för kaffe och det var ju hur gott som helst. Jag ska börja dricka mer te alltså. I alla fall. De hade makroner, och jag tänkte att det ska jag unna mig. Eller Sandra, som bjöd. Makronen var dock - som så många andra i det här landet - snustorr och fyllningen stenhård. Som vanligt visste de inte att det är en kyl- och färskvara. Makroner kan inte ligga framme. Inte hur länge som helst. Det var ju bara en liten minimakron, men jag gjorde som en av mina bästa vänner, vinimportören, lärt mig och sa till. Jag var sjukt sur. Här förvånade de mig verkligen. De sa att jag fick välja vad som helst annat (igen, vi hade bara köpt en liten minimakron). Vi bestämde oss för cheesecake och då fick vi två stora bitar! De gick från att ha tappat en kund till att få lite reklam, kan jag säga. Fin service! I alla fall. Makroner. Allas vårt favoritbakverk. Jag läste nyligen inne hos Kelly DETTA. Kan det vara sant? Att makronens pappas företag ska komma till Svedala och Stockholm. Let's hope.


Kommentarer
Postat av: Amileaks

Jag förstår inte tjusningen alls! jag tycker inte de är goda. Bara fina att se på. Smakar bara socker och onaturliga. Jag vill gilla dem men icke:( Kram Ami

2012-01-23 @ 08:44:00
URL: http://www.amileaks.se
Postat av: Miss Marie

Sånt där beror ju verkligen på hur man blir bemött! Så länge man blir vänligt bemött så är ju allt bra. Men jag håller med, inga verkar fatta att makroner inte ska ligga framme! Dom verkar tro att det är maränger som kan ligga framme hur länge som helst!

2012-01-23 @ 08:46:33
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Det är ingen idé att ens försöka äta makrons i Sverige, det förstör bara bilden av dessa ljuvliga små sötsaker. Nej, jag håller mig tills dess att jag kommer till Frankrike :)

Kram

2012-01-23 @ 09:46:17
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Christine Svarar

Trist att du blev så besviken, men det är nog tyvärr så att macarons kan endast köpas goda i originalmacaron-landet ;) Mmm, nu blev jag sugen på macarons!

2012-01-23 @ 11:32:36
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0