Dagens fundering

I morse när jag stod i duschen kom jag att tänka på något. Jag har en hel del killkompisar. När de ska gifta sig kommer jag med största sannolikhet inte bli "bjuden" på deras svensexor. Om jag någonsin gifter mig kommer mina tjejkompisar säkert inte bjuda in dem till min möhippa, heller. I min generation är vi ganska jämställda ändå, tycker jag. Speciellt om man jämför med andra västerlänska länder. Men detta har ju inte förändrats ett dugg, det är fortfarande sjukt könslåst. Är inte det konstigt?



Kommentarer
Postat av: Lotta

Micke ska vara brudtärna på sin bästa tjejkompis bröllop, det tar sig!

2012-01-20 @ 09:19:28
Postat av: Jenny

Ja, vad bra! Hoppas det tar sig ännu mer framöver!

2012-01-20 @ 09:40:54
URL: http://jennylinacarlsdotter.blogg.se/
Postat av: Maria Hirvonen

det var en intressant fundering.

kanske är det våran generation som bryter trenden??? ;)

ha en härlig helg.

Fina bilder du tar på all god mat!

2012-01-20 @ 16:23:42
Postat av: Lotta

Intressant! jag vet flera som har kompisar av motsatt kön...svensexa och möhippor måste refreshas och vara bästa vännerna och ingen gammal modell som inte speglar verkligeheten.



Härligt med en manlig tärna!

2012-01-20 @ 19:10:09
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0