Reminiscing



I går gick jag förbi Tösse (himmelskt!) och köpte två semlor efter jobbet. Det ligger bara ett stenkast från mitt kontor. Och bara en stenkast från Tösse bor nu en kär gammal Lundavän jag inte träffat på år. Vi sågs nästan varje dag under studietiden, hade ett nära, nära samarbete i studentorganisationerna. Nu har det gått vad som känns som en evighet. Oj, vad mycket vi hade att prata om. Inte nog med att vi skulle uppdatera varandra om vad som hänt i våra liv sedan sist. Vi satt också och pratade om tiden som var. Hon är relativt nyexaminerad och har nyligen återvänt till Hufvudstaden. Jag lämnade Lund för lite längre tid sedan. Det var alldeles ljuvligt att minnas och uppdateras (semlorna likaså!). Det gör jag gärna igen. Vidare till en annan gammal Lundaräv som även han är relativt nyinflyttad i Huvfudstaden. Över ett kafferep avhandlades gamla tider och vad som hänt sedan sist. När jag kom hem var jag alldeles skakig av koffein och socker. Och kanske gamla minnen. I huvudet snurrade tankar om baler, nationer, AF-borgen, Mejeriet, Parantesen, Ulrikedal och tentaplugg. Vad fin den tiden var ändå. Jättefin.


Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Vad kul att du har massa gamla studiekompisar i närheten nu! Det är alltid kul att träffa gamla kompisar och se om man fortfarande har nåt gemensamt... :)

2012-02-21 @ 08:00:16
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Anna

Härligt att minnas tillbaka och njuta! Det är konstigt att man inte riktigt njuter när väl tiden infinner sig.. det krävs lite distans till saker och ting för att man ska uppskatta det

2012-02-21 @ 08:39:05
URL: http://nanniss.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Härligt att träffa gamla vänner som man under en period i sitt liv levt så nära tillsammans med.

Hoppas du får tillfälle att äta många semlor idag, semleälskare som du är!

Kram

2012-02-21 @ 10:32:57
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0