Jennytid





När jag bodde i Paris hade jag en dag i veckan - dimanche - som jag tillägnade bara mig. Jag promenerade runt i Paris, unnade mig godsaker och gick ofta ensam på bio. Jag älskade det. Då hade jag ju en roomie, så det var ju extra behövligt med egentid ibland. Nu brukar jag ofta träffa vänner på helgerna. Nästan varje kväll bjuder ju på Jennytid. Men denna vecka har varit extremt krävande på jobbet, jag har haft massor att göra även på min lediga tid och jag har ju dessutom varit lite krasslig. Så efter jobbet igår kände jag att det var dags för lite Jennytid. Då jag insåg att jag hade lite bonus att hämta ut på bion, bjöd jag mig själv på ett besök där. Jag såg den svenskfullsprängda Safe House. Jag kan faktiskt rekommendera den. Kanske är jag så imponerad av alla svenskelement att jag ger den mer credit än vad den är värd, men just på grund av detta är väl den en "must-see?". I alla fall. Jennytiden var välbehövlig. Helgen bjuder nämligen på fullt schema, då jag efter jobbet idag sätter mig på ett tåg mot Bergslagen. Ha en underbar fredag, gott folk!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det är väldigt viktigt att unna sig denna tid för sig själv. Det är allt för lätt att det glöms bort. Måste bli bättre på det också. Tack för påminnelsen!

Hoppas du får en fin helg!

Kram

2012-02-24 @ 12:57:15
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0