Fem kända musiker döda i seriekrock



Så blev det så min Dramatenpremiär sedan jag anlände i Hufvudstaden. Vi - nio tjejer - såg Fem kända musiker döda i seriekrock, en ödesmättad komedi om ett gäng avdankade dansbandsmusiker. Pjäsen är skriven av John Ajvide Lindqvist, som också har skrivit Låt den rätte komma in. Bland skådespelarna såg vi bland andra Reuben Sallamander och Jan Waldektanz (mest känd för mig från Sällskapskresan - Snowroller och Jönsonliganfilmerna). Det var ödesmättat. Men roligt. En våldnad av en av alla grävlingar dansbandet har kört över med turnébussen under åren har också en viktig (och rolig) roll. Omid Khansari gör den galant. Jag älskade inte pjäsen, men jag gillade den, det gjorde jag.


Kommentarer
Postat av: Anna

Älska är ett starkt ord ! Hon va endast 8 små veckor!! :)

2012-02-10 @ 07:53:25
URL: http://nanniss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0