Vem kunde tro att kålrot var en sådan delikatess?

 
Ännu en dag, ännu en julfest. Jag älskart! Något annat jag älskar är att det börjar komma mer och mer vegetariskt på julborden. Vad sägs som knaprig ungsrostad kålrot (skitgott!), grönkålspaj (mums!), pepparrotscheesecake (godast igår) och glöggkokt rödkål (mumsigare än det låter)? Mer sådant! Vad som också uppskattades var att de på gårdagens julbord hade delat upp kött, fisk och vegetariskt på olika bord. Fräshare, men framförallt superenkelt för mig som bara kunde hoppa över ett bord. Och så desserterna. Jag älskar desserter. Gårdagens favorit: mjuk pepparkaka med creme cheese-frosting och lingon. Mums! Ja jösses, vad jag älskar mat!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Amen. Mer vegetarisk (jul)mat åt folket! Kålrot är verkligen en delikatess, älskar det. Grönkålspaj blir en av nyheterna på julbordet i år ;)

Svar: Hurra för det, det är ju sketagott!!!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-20 @ 07:52:28
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Jag önskar mig mer fransk vegetarisk mat genomgående!
Hjälp vad trist det är! Det finns INGENTING! Jag fick en "specialare" senast vi var ute på affärslunch: brungrå sörja med beige sås!
Man blir så glad då! :o(

2012-12-20 @ 09:31:26
URL: http://krokofantinfrance.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Jag önskar mig mer fransk vegetarisk mat genomgående!
Hjälp vad trist det är! Det finns INGENTING! Jag fick en "specialare" senast vi var ute på affärslunch: brungrå sörja med beige sås!
Man blir så glad då! :o(

Svar: Jag vet! Jag led lite när jag bodde i Paris. Det finns INGET på typ Monoprix, Carrefour etc. Jag åkte till en affär nära Eiffeltornet (kommer inte ihåg arr men den ligger vid någon av tunnelbanestoppen som är ovan jord) där de hade tofuprodukter, men jag gillade inte riktigt dem. Det finns ju inte quorn eller sojaprodukter i Frankrike. Tydligen såldes det förstnämnda för några år sedan, men de slutade av ngn anledning. Jag vet att det går att beställa från England till Frankrike (quorn alltså, som är brittiskt). Det var inte så fasligt dyrt har jag för mig. Googla! Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-20 @ 09:31:47
URL: http://krokofantinfrance.blogspot.com
Postat av: Link

Ser verkligen underbart gott ut! Är du vegetarian nu eller vad gäller? Bra att veta inför annandagen! Kram, Linde

Svar: Det har jag varit i 16 år min vän! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-21 @ 06:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0