Mat / Bloggkommentarrecepten

Föräldrarnas middag igår, såg ljuvligt ut, fast jag är vegetarian.
 
Jag har nu inte ätit vanlig mat på tolv dagar. Jag har inte varit så här smal sedan jag tog studenten. Läkaren har satt mig på en mycket restriktiv diet som i stor sätt betyder att jag får äta kokt ris, kokt potatis, kokt fisk och ett och annat kokt ägg. Inget annat. Dessutom får jag inte äta mig mätt då man inte får töja ut magsäcken än. Fast jag åt ett ägg i förrgår och blev jättemätt, hade inte riktigt räknat med det då det inte brukar vara mängden mat som mättar mig. Allt detta har gjort mig helt besatt. Jag tänker på mat hela tiden. Allt jag vill är att äta. Jag går in på Instagram och kollar alla mat-taggar jag kan komma på, jag kollar matbloggar och mat-TV. På ett sätt är det ju positivt, tänk vad jag kommer att uppskatta maten när jag väl äter den! Och det är faktiskt ganska mysigt att ligga och tänka på mat, planera recept och drömma om goda maträtter. Fantasin har blivit bättre. Dessutom känner jag smaker mycket tydligare nu också. Men snart får det vara nog. Jag uppskattar på ett sätt hur detta har fått en att inse ett och annat (t.ex. hur bra man har det i vanliga fall, och hur många människor har det så här, och mycket värre, hela tiden). Hur detta kommer att göra att jag uppskattar saker och ting mer sedan. Men som sagt. Jag är redo att bli frisk nu. Och så länge kan ni väl ge mig goda, inspirerande, vegetariska (eller med fisk) recept här i kommentarsfältet? Gärna med länkar. Så lagar jag dem sedan när jag blir frisk. Vi kan kalla dem Bloggkommentarrecepten. Så har jag något att se fram emot. Kom igen, hit me!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

USch, nu får vi väl verkligen hoppas att det snart vänder, förstår att du både längtar efter att få laga- och äta mat! Du vet ju redan att min blogg varit fylld av diverse smarriga recept det senaste och även på Instagram finns ett och annat tips. Hoppas att du hittat mycket matnyttigt (fyndigt, jag vet)
Kram vännen

Svar: Tack Ellinor, det vet jag! Ska göra din paj och dina pepparkakor! :) Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-07 @ 11:00:34
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0