Julpynt

 
Jag tycker om julpynt. Hos andra. Det har aldrig riktigt passat in i mina hem. När jag bodde i Malmö hade jag dock en liten gran. Med gräddvita rosetter och gräddvita och vinröda kulor. Det är typ allt. Därmed har allt mitt julpynt (som inte är mycket) en sak genensamt: andra har köpt det åt mig. I går tog jag fram det. I köket finns en liten söt adventsljusstake och en julblomma som min ömma moder köpt åt mig, tillsammans med ängeln jag fick av Anna. I hallen finns en tomte jag fick på förra årets glöggis och en tomte jag fick av ett barn vi var kontaktfamilj till förr. Dessutom årets första julkort. Men sen. Sen har jag julpyntat med eget pynt, minsann! Igår när jag tjippade förbi mataffären på väg hem från jobbet för att köpa fredagsläsken slank det ner två små julgransljus i korgen. De ligger nu i varsitt vardagsrumsfönster. Nu har jag jul i tre av fyra "rum"! Sovrummet kvar. Tänka sig!
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag är inte heller särskilt mycket för julpynt. Adventsstjärnorna ser jag fram emot att sätta upp och sedan jag började jobba där jag jobbar har det också blivit väldigt viktigt med säsonsanpassade textilier (gardiner, dukar, kuddar osv.) Skyller på yrkesskada ;) Tomatar och dyl. låter jag helst vara. Har dock två fina tomtar från Rolf Berg och de kommer nog upp under morgondagen eller i vecka.

Det ser i alla fall jättemysigt ut hemma hos dig!
Önskar dig en fortsatt fin kväll och bon appétit!

Kram

Svar: Tack detsamma, hoppas grönkålen smakar! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-15 @ 16:40:39
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Helena

Så fint så! Tänk om du håller på att bli omvänd från julhatare till..? Du tycker ju i alla fall liiite om julen numera! :) puss

Svar: Ja, jag är inte längre julhatare, jag älskart! DEt är bara pyntet i min egen lägga jag är skeptisk till. Men mycket fint hos andra! Puss!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-15 @ 20:50:25
Postat av: Sandra

Jag ÄLSKAR dina fönster! Ditt pynt är precis lagom tycker jag. Massa kramar

Svar: Jag med! :) Tack för det, jag gillart! Du har ju dock det sååå vackert, tror jag! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-16 @ 08:31:57
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0