Arbete och fest. Och Gallsten.

 
Jag har - som så många andra - det helt galet på jobbet så här veckan före jul. Det är verksamhetsberättelser och möten och konferenser och papper som ska in och saker som ska betalas innan bokslut och Gud vet vad. Jag toppar det hela med ett gallstensanfall. En ny erfarenhet jag hellre hade väntat med. Visste ni att man kan få det efter kraftig viktnedgång? Jo. Och så om man äter mycket fet mat. Min fråga är: vem äter INTE mycket fet mat efter kraftig viktnedgång? Som plåster på såren var det årets första julfest i går. Jag struntade i att maten var fet och undvek det jag kunde. Blev rätt bra ändå. Det sjöngs julsånger, lektes lekar, svarades på frågesport och åts gott. Fint. I morgon river jag av en till maratondag på kontoret toppat med ännu en julfest. Lite så jag jobbar nu. Arbete och fest. Från och med fredag kör jag bara fest i två veckor. Typ.
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Vad kul med julbord!

2012-12-19 @ 06:44:22
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Nej, men nu får det väl ändå vara nog med elände för din del! Hoppas verkligen att du kommer att kunna njuta av stundande festligheter så som sig bör.
Av uppenbara skäl är jag inte särskilt förtjust i den klassiska julmaten, det jag däremot ser fram emot allra mest är just risgrynsgröten (och ostkaka, brysselkål och vörtbröd så klart). Får jag bara detta serverat så är min julmiddag gjort!
I år blir det dessutom ett nytt spännande recept som dukas fram, mer om det i nästa vecka ;)
Kram

Svar: Ja, det får det! :) Jag tycker också om de sakerna på julbordet. Gröten äter vi på kvällen (till Carl Bertil) och julbordet på dagen. Ska bli spännande att läsa hos dig! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-19 @ 08:08:06
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Miss Marie

Men vad fasen! Eländet bara hoppar på dig! Hoppas du har tid att vila upp dig under jul! :)

Svar: Tack! Hoppas vi har tid för en fika eller så! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-19 @ 10:38:08
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Helena

Men hallå vad mycket det händer i ditt liv, fest hit och dit, gallsten här och där! Vi får allt höras när det lugnar ner sig lite :) Puss på dig din lilla pepparkaka

Svar: Gallsten här och där, haha, ja du! Vi ses i vilket fall som helst på annandagen. Lite fullt fram till dess, tyvärr... Puss min vän!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-19 @ 16:21:16
Postat av: Lotta

Nej, inte gallstensanfall också! Det är är inte bra. Det gör så himla ont. Allt ok nu hoppas jag!

Var rädd om dig. Skjut upp det som kan göras efter nyår, det gör jag ;)

xx

Svar: Ja, det gjorde bara jätteont i några timmar, sedan hjälpte smärtstillande och resten av veckan har jag bara haft lite känningar, så inga problem! Jag är rädd om mig, och du måste vara detsamma! Stor kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-20 @ 04:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0