Uppe på vinden

 
Jo. Vi skulle ju sova på Österlens Gästhärbärge på vår Skånetripp. Så vi ringde i mars månad och skulle boka, så vi skulle vara säkra på att ha någonstans att bo. Det var ju bara det att det var en stor fest vi skulle till och den anordnades i en liten by. Således var alla vandrarhem fullbokade. Så le petit patron Henry fixade in oss hos några privatpersoner. Ett par med rötter i Finland som inrett hela sin vind med små rum med en suite badrum, ett litet kök och allt annat man behöver. De har gjort det så alla barn och barnbarn ska kunna komma över och bo, men de kan också hyra ut det vid tillfälle. Detta var ett sådant tillfälle. Det kändes lite som när familjen bilade ner till Schweiz i min barndom. Då kunde man ofta sova på övervåningen hos någon privatperson. I Sverige känns inte det lika vanligt. Det var i alla fall jättemysigt och paret vi bodde hos var jättetrevligt och gästvänligt. Där kan det mycket väl hända att jag bor igen, tror jag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilket gulligt ställe!

Svar: Ja, det var verkligen gulligt! Tyvärr sov jag dock aldrig där, för jag var på frsten för sentr! Hehe. Kanske skulle sluta med alkhol som du... Fast jag skulle nog dansa till småtimmarna i alla fall! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-08 @ 11:40:59
URL: http://withsofia.wordpress.com
Postat av: Mia

Så himla mysigt!

Svar: Ja, verkligen. Dit kommer jag nog åka igen, alltså.
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-09 @ 14:00:50
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0