Tills skogs

 
Jag fortsätter min kärlekssaga med landet. Igår botaniserade vi verkligen i skogens skafferi. Hallon, blåbär och svamp fick vi med oss hem. Lingonen låter vi mogna en vecka till. Ett smultron hittade jag också. Det är ju fantastiskt att vi bor i ett land som Sverige där vi bara kan gå ut i skogen och förse oss. Både middagen igår och frukosten idag kirrades genom vårt skogsbesök. Härligt var det att andas skogsluft, också. Men nu är det slut med landet på ett tag. I morgon väntar Hufvudstaden, min egna lägenhet och Formex. Där ska jag kanske (äntligen) få träffa Mia också. Hurra!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

En storslagen natur och allemänsrätten är ett fint privilegium vi har som svenskar!
Oh, vad jag önskar att jag hade kunnat ansluta till er uppe i Stockholm! Men som sagt, det hår (bokstavligen) fler tåg!
Kram

Svar: Verkligen! När jag berättar om allemansrätter för t.ex min amerikanska släktingar blir det "in aw". :) Ja, tågen de går, och förr eller senare tar en av oss ett som går åt den andres håll! :) Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-15 @ 19:55:40
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0