Med Sverige runt handleden

 
 
Nu vill jag dela med mig av en av mina absoluta favoriter på Formex. Memories of Sweden. Det är en kollektion med smycken där Sverigekartan är böjd till armband, ringar och andra smycken i silver och plexiglas. I silversmycket kan man sänka ner ädelstenar som markerar platsen man föddes, gife sig eller någon annan för en viktig plats. I plexiglaset kan man gravera in ett område eller stad. Alla smycken tillverkas i Sverige och böjs för hand. De olika färgerna i plexiglasserien står alla för något: transparant för luft, svart för granit, orange för hjortorn, grönt för skog, rött för lingon och ceriserosa för midsommar. Allt för att hylla och synliggöra Sveriges fantastiska natur och variationsrika årstider. Jag träffade designern Ibolya Vass och hon var så himla trevlig och gullig (ni ser henne på första bilden). Sådant gör ju att man gillar saken ännu mer. Hon berättade att idén kom när hon skulle göra en skoluppgift med souvenirer. Jag - som har massor med amerikasläkt och halva min mors släkt i Schweiz - har alltid så svårt att hitta icke klichéaktiga Sverigepresenter. Detta är ett perfekt alternativ (det finns även manchettknappar och lite mer "eleganta" smycken)). Jag vill ha plexiglasarmanden i granit, luft och hjorton jag. Och så skulle jag gravera in där jag är född och där vi har vårt lantställe. Jag älskar idén att man kan göra smycket personligt också. Jag älskar detta märke!
 
Memories of Sweden, 0730-987 333, [email protected]
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Fantastiskt! Inte bara som present, utan även till en (mig) själv! Silverarmbanden var otroligt vackra!
Kram

Svar: Ja, jag fullkomligt älskar detta! Jag kommer definitivt köpa till mig själv och andra, det är ett som är säkert!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-18 @ 13:33:04
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Tack vare fina vänner uppe på mässan, är jag nu överlycklig ägare till ett rött armband! Jag har det förvisso inte hos mig än, men snart så!

Svar: Men vad kul! Länge leve bloggvärlden! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-19 @ 13:21:26
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0